Etykiety

niedziela, 14 lipca 2013

Muffinki

Mój ukochany i wiecznie gubiony przepis na muffinki. Jest nadzieja, że tu się nigdzie nie zapodzieje :P. Chociaż znając moje szczęście to wszystko jest możliwe...

Składniki:
250 g. mąki
100 ml. oleju
260 ml. mleka
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
100 g. czekolady
175 g. drobnego cukru

Do tego w zależności od widzimisię można dodać trochę cynamonu lub 2 łyżki kakao. Ja zwykle robię tak że jeśli używam czekolady mlecznej, dodaje cynamonu. Jeśli używam czekolady białej dodaje kakao.

Przygotowanie:
Wymieszać ze sobą wszystkie składniki. W przepisie mam aby najpierw wymieszać suche z suchymi a mokre z mokrymi i dopiero potem połączyć. W sumie zwykle to olewam i mieszam wszystko razem. Wlać do formy wyłożonej papieretkami. Piec przez 20 min. w temperaturze 200 stopni.

2 komentarze:

  1. Tak wlasnie szukałam jakiegoś sprawdzonego przepisu na muffinki, mam w domu nadwyżkę jajek ;)
    Pozdrawiam magicznie!
    Miona z Lumos Art

    OdpowiedzUsuń